Storytelling

Uppdaterad | Fredag | 2010-11-19

På söndagen fick Mr Norran snabb respons på från Johan Hedberg, PR konsult på Springtime PR, som skrev

 
Popfabriken blev förbryllad över vem avsändaren är bakom Mr Norran och messade Norrans chefredaktör Anette Novak

vilket svarade med

  
Fredrik Nygren, utvecklare på GotaMedia, var lika förbryllad och messade Mr Norran

och fick svar direkt från Mr Norran

http://twitter.com/#!/mr_norran/status/3774476902735872

 
Tyvärr var Mr Norran allt för energisk att sprida sitt och Norrans annorlunda rekryteringsbudskap att ett argt inlägg kom från webbgurun Andreas Krohn

Naturligtvis erkände Mr Norran sitt fel och skrev en ursäkt direkt till Andreas

http://twitter.com/#!/mr_norran/status/3805864163024897

 
Efter en kortare betänketid bestämde sig Mr Norran för

http://twitter.com/#!/mr_norran/status/3806821307392001

 
måndagen var Popfabriken på G igen och skrev

 
Inte alla tyckte om Mr Norrans beslut att agera i det dolda

 
Och DÄR kom den efterlängtade responsen från Norrans chefredaktör Anette Novak

 
Tisdagen började mycket bra med ett blogginlägg från Västerbottens-Kurirens webbredaktör Anders Carlsson [här hitta du mitt eget blogginlägg om detta]

 
Magnus Attefall, webbstrateg, hittade också mig…

…vilket resulterade i RTs från en annan webbstrateg – Per Vikström…

…samt från Sveriges medienav nummer 1 – TT-gruppen

 
Headhuntern Andre Hellström skrev ett mycket uppskattat tweet🙂

 
Och Per Vikström återkom med tips till min överhettade hjärna

 
Andre Hellström återkom också och önskade presentera mig (läs; denna idé)

 
Onsdagen blev en positiv kollision när min tanke på vad jag skulle skriva om sammanföll med redaktören för Please copy me, Mattias Åkerbergs, twitter

och jag svarade

http://twitter.com/#!/mr_norran/status/4841441733910529

Resultatet blev mitt blogginlägg om gerillamarknadsföring för lokaltidningar.

Jag hade missförstått Mattias men det var gnistan som tände mig som räknas🙂

 
Thomas Hansen, PR-konsult på JMW, kom med frågan…

…på vilken jag svarade…

http://twitter.com/#!/mr_norran/status/4874862912868353

…och Thomas twittrade ut

Tack själv Thomas!


På fredagen skrev Expressens web- och sociala medie guru Emanuel Karlsten om Mr Norran i sitt blogginlägg!

Jag tar åt mig av Emanuels kritik om att jag har för många smileys i mina inlägg och har nu rensat upp lite. Tack Emanuel!

Men min åsikt skiljer sig helt emot Emanuels om att detta inte är det ”smartaste eller bästa sättet att använda sociala medier för att skaffa ett jobb”. För mig är detta ett sätt att aktivt visa upp mitt intresse och kunskaper när jag söker tjänsten som affärsutvecklingschef på Norran – som har som krav att använda sociala medier i ansökan.
Jag håller istället helt med Springtimes PR-guru Johan Hedberg som skrev mycket positivt

Uppdaterat: Jag skulle kommentera Emanuels inlägg på Expressens blogg men jag måste registrera mig för ett Expressen-konto för att göra detta! Inloggning genom att använda sociala medier lyser starkt med sin frånvaro vilket gjorde att jag avstod…
 
The story will go on – stay tuned…

Ett svar to “Storytelling”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mr Norrans blogg blev artikel i VK « Mr Norran - 16 november, 2010

    […] Storytelling […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: