Uppdaterad | Fredag | 2010-11-19
På söndagen fick Mr Norran snabb respons på från Johan Hedberg, PR konsult på Springtime PR, som skrev
http://twitter.com/#!/JohanHedberg/status/3775775060787200
Popfabriken blev förbryllad över vem avsändaren är bakom Mr Norran och messade Norrans chefredaktör Anette Novak
http://twitter.com/#!/Popfabriken/status/3776304964964353
vilket svarade med
http://twitter.com/#!/anettenovak/status/4015103573762048
Fredrik Nygren, utvecklare på GotaMedia, var lika förbryllad och messade Mr Norran
http://twitter.com/#!/nygren/status/3784309269856256
och fick svar direkt från Mr Norran
http://twitter.com/#!/mr_norran/status/3774476902735872
Tyvärr var Mr Norran allt för energisk att sprida sitt och Norrans annorlunda rekryteringsbudskap att ett argt inlägg kom från webbgurun Andreas Krohn
http://twitter.com/#!/andreaskrohn/status/3804573139468288
Naturligtvis erkände Mr Norran sitt fel och skrev en ursäkt direkt till Andreas
http://twitter.com/#!/mr_norran/status/3805864163024897
Efter en kortare betänketid bestämde sig Mr Norran för
http://twitter.com/#!/mr_norran/status/3806821307392001
På måndagen var Popfabriken på G igen och skrev
http://twitter.com/#!/Popfabriken/status/4065167130230784
Inte alla tyckte om Mr Norrans beslut att agera i det dolda
http://twitter.com/#!/RockferryOH/status/4016864929779712
Och DÄR kom den efterlängtade responsen från Norrans chefredaktör Anette Novak
http://twitter.com/#!/anettenovak/status/4015421552332800
Tisdagen började mycket bra med ett blogginlägg från Västerbottens-Kurirens webbredaktör Anders Carlsson [här hitta du mitt eget blogginlägg om detta]
http://twitter.com/#!/andcar/status/4155454221451265
Magnus Attefall, webbstrateg, hittade också mig…
http://twitter.com/#!/attefall/status/4519877490511873
…vilket resulterade i RTs från en annan webbstrateg – Per Vikström…
http://twitter.com/#!/pervikstrom/status/4520425606348800
…samt från Sveriges medienav nummer 1 – TT-gruppen
http://twitter.com/#!/ttgruppen/status/4522498737573889
Headhuntern Andre Hellström skrev ett mycket uppskattat tweet 🙂
http://twitter.com/#!/AndreMploy/status/4521330011537408
Och Per Vikström återkom med tips till min överhettade hjärna
http://twitter.com/#!/pervikstrom/status/4527986128723969
Andre Hellström återkom också och önskade presentera mig (läs; denna idé)
http://twitter.com/#!/AndreMploy/status/4530774267138048
Onsdagen blev en positiv kollision när min tanke på vad jag skulle skriva om sammanföll med redaktören för Please copy me, Mattias Åkerbergs, twitter
http://twitter.com/#!/pleasecopyme/status/4621754056056832
och jag svarade
http://twitter.com/#!/mr_norran/status/4841441733910529
Resultatet blev mitt blogginlägg om gerillamarknadsföring för lokaltidningar.
http://twitter.com/#!/pleasecopyme/status/4882914680504320
Jag hade missförstått Mattias men det var gnistan som tände mig som räknas 🙂
Thomas Hansen, PR-konsult på JMW, kom med frågan…
http://twitter.com/#!/thomashansen83/status/4872988289662977
…på vilken jag svarade…
http://twitter.com/#!/mr_norran/status/4874862912868353
…och Thomas twittrade ut
http://twitter.com/#!/thomashansen83/status/4917028385202177
Tack själv Thomas!
På fredagen skrev Expressens web- och sociala medie guru Emanuel Karlsten om Mr Norran i sitt blogginlägg!
http://twitter.com/#!/emanuelkarlsten/status/5679683513360384
Jag tar åt mig av Emanuels kritik om att jag har för många smileys i mina inlägg och har nu rensat upp lite. Tack Emanuel!
Men min åsikt skiljer sig helt emot Emanuels om att detta inte är det ”smartaste eller bästa sättet att använda sociala medier för att skaffa ett jobb”. För mig är detta ett sätt att aktivt visa upp mitt intresse och kunskaper när jag söker tjänsten som affärsutvecklingschef på Norran – som har som krav att använda sociala medier i ansökan.
Jag håller istället helt med Springtimes PR-guru Johan Hedberg som skrev mycket positivt…
Uppdaterat: Jag skulle kommentera Emanuels inlägg på Expressens blogg men jag måste registrera mig för ett Expressen-konto för att göra detta! Inloggning genom att använda sociala medier lyser starkt med sin frånvaro vilket gjorde att jag avstod…
The story will go on – stay tuned…
Ett svar to “Storytelling”